Home Forums Inbraakschade Inbreker laat spoor van vernieling achter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • Koos Wieringsma
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

    Helaas is er ingebroken en zijn er behoorlijk wat dure spullen uit het huis gestolen. Daarnaast heeft de inbreker ook plezier gehad met het bekrassen van kasten, tafels, spiegels, ramen en deuren. De gestolen spullen krijg ik keurig netjes vergoed door de verzekeraar (dagwaarde) maar zij weigeren mij alle beschadigde spullen te vergoeden. Het is namelijk niet te bewezen dat alles door de inbreker is beschadigd, aldus de verzekeraar.

    Een bijzonder onverwachte en treurige situatie. Wie heeft er nog tips voor mij? Andere mensen met dit soort ervaringen?

    Annelies Huizinga
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

    Toevallig heb ik mij geregistreerd op dit forum voor een ander probleem, maar wat jou is overkomen, komt mij heel bekend voor. Dieven hebben wel eens de neiging om enorm veel schade achter te laten. Het is dan alsof ze het je niet gunnen ofzo en inderdaad, alsof ze er plezier aan hebben gehad. Wij kregen gelukkig alles wel zonder problemen uitgekeerd want bij ons was alles bekrast op precies dezelfde manier. De verzekeraar kon duidelijk zien dat dit het werk was van de inbrekers op dat moment. Is dit bij jullie niet duidelijk te zien? Hopelijk komt dit forum nog met goede ideeën?

    Annelies Huizinga
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

    Of heb je toevallig nog foto’s van de inboedel? Foto’s waarop duidelijk te zien is dat de krassen er nog niet op zaten. Misschien toevallig tijdens een kiekje op de telefoon? Dan kun je die aan de verzekeraar laten zien.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.